English

The Sparkassen 6-Nations Floorball Challenge (6NFC) is a preparatory tournament for the upcoming Mens World Championship in Switzerland.

From September 30th until October 2nd 2022, an international atmosphere will take place in Stadthalle Weißenfels.

For this three day tournament we will welcome the national teams of Norway, Slovakia, Denmark, Latvia and Poland.

This is the first time that this event will be hosted in Germany. That’s why we are really proud to present a tournament on this level here in Weißenfels

Deutsch

Die Sparkassen 6-Nations Floorball Challenge ist ein Vorbereitungsturnier für die anstehende Herren Weltmeisterschaft in der Schweiz.

Vom 30. September bis zum 2. Oktober 2022 weht ein internationaler Wind durch die Weißenfelser Stadthalle.

Zu diesem dreitägigem Turnier reisen neben der deutschen Herren Nationalmannschaft auch die Teams aus Norwegen, der Slowakei, Dänemark, Lettland und Polen an.

Das Event findet erstmals in Deutschland statt und deshalb sind wir besonders froh, ein Turnier auf so hohem Niveau in Weißenfels austragen zu dürfen.