Offener Brief der IFF an den Bundesinnenminister Dr. Thomas de Maiziere

Dear Dr. de Maiziere,

On behalf of the International Floorball Federation and the International Floorball community I would like to express my gratitude about your patronage of the EuroFloorball Cup which was held from 5 till 9 October 2016 in Weissenfels (Sachsen-Anhalt), Germany .

Moreover, I would like to express my special thanks for your kind words of welcome that you have sent. Your recognition of the EuroFloorball Cup 2016 has proven to be a very positive sport-political sign, both nationally and internationally, and it is of immense support for our development — not only to be part of The World Games 2017 in Poland —but also to become a part of The Olympic Games in the long term.

Furthermore, I would like to praise the local organisers of the event in Weissenfels, who delivered an event of a very high standard. It has been a pleasure for the IFF to return to Weissenfels and we are sure that all of the participating teams have been satisfied with their visit.

Yours sincerely,

John Liljelund